TMI
 




RSS

Dagelijks ziekenhuis nieuws via RSS?

Klik hier:

Wat is RSS? klik hier.


Langer leven door rode wijn of niet?

Liefhebbers van een goed glas rode wijn konden jarenlang erbij vertellen dat rode wijn ook zo goed is voor de gezondheid en zelfs de levensverwachting doet verlengen. Maar onderzoekers betwijfelen dit feit, zoals beschreven staat in het blad The Journal of Biological Chemistry. In rode wijn zit de stof resveratrol dat enzymen zou activeren waarvan is aangetoond dat ze het leven van gisten, vliegen, muizen en women kunnen verlengen. Maar de onderzoekers melden nu dat de bewuste enzymen alleen zo reageren omdat ze fluorescerend zijn gemaakt. Met andere woorden zou de proef alleen gelukt zijn in een reageerbuisje en niet in een natuurlijke omgeving.  


Geef een reactie (reageer zelf op bovenstaand nieuwsbericht)


Reacties

Er zijn op dit moment nog geen reacties.

Geef uw reactie op bovenstaand nieuwsbericht:

CAPTCHA afbeelding om SPAM tegen te gaan