Beroerte voorkomen door eten van rauwe groente
Afgelopen woensdag heeft Linde Oude Griep van de Wageningen University op een congres in San Francisco gezegd dat het eten van drie ons rauwe groente en fruit per dag het risico vermindert op het krijgen van een beroerte. De kasn op een beroerte zou zelfs met een derde dalen. Oude Griep heeft dit ontdekt in haar promotie-onderzoek. Als de groente wordt gekkokt, is het effect verdwenen. Haar onderzoek is gebaseerd op gegevens van het RIVM dat 20.000 mannen en vrouwen tien jaar op dit gebied heeft gevolgd. De onderzoekster heeft niet bekeken of bepaalde groentes beter zijn om te eten of niet.
|
Geef een reactie (reageer zelf op bovenstaand nieuwsbericht)
Reacties
Er zijn op dit moment nog geen reacties.
Geef uw reactie op bovenstaand nieuwsbericht:
|